Tuesday, September 05, 2006

Eerste dagen in Beijing


Inmiddels ben ik al weer een paar dagen in het geweldige Beijing. Het voelt overigens alsof ik hier al tijden ben. Ik heb m'n draai al een beetje gevonden en zeker m'n directe collega's helpen daar zeer bij. Met name Jaap, mijn TWA collega, heeft me al aardig op sleeptouw genomen.

De afgelopen dagen met name geprobeerd wat oriëntatie te krijgen in deze grote stad. De wijk rond de ambassade (en mijn hotel) ken ik nu een beetje en aan de hand van wandelingetjes weet ik steeds meer dingen in één keer te vinden. Eén van die "dingen" is dé uitgaansstraat van Beijing! Daar heb ik inmiddels de nodige product- en locatieconfrontatie gehad en dat is uitstekend bevallen!!

Het werk is ook begonnen. Met name de missie van de staatssecretaris vergt veel voorbereiding. Ik ben benoemd tot ceremoniemeester van de ondertekening van een overeenkomst tussen Chinese en Nederlandse bedrijven tijdens de missie. Ik moet o.a. de aanwezige pers te woord staan...

Verder ben ik nog steeds op zoek naar huisvesting. Het hotel waar ik zit bevalt me zeer, maar leven uit een koffer geeft me toch onrust. Vandaag ga ik kijken bij een appartement in de buurt van de ambassade, dus ik ben benieuwd.

Dat was het wel voor nu!

4 Comments:

At 1:21 PM, Anonymous Anonymous said...

Je zit er luxe bij! Hoop dat je snel huisvesting vindt. Zo'n Kempinski hotel is natuurlijk wel leuk maar een plek voor jezelf is belangrijker. Ik ben zeer benieuwd naar Beijing, maar dat duurt nog even. Wel makkelijk straks een eigen gids. Succes met alles.

 
At 4:57 PM, Anonymous Anonymous said...

He kerel, liggend aan het zwembad in Toscane herinnerde ik me dat je snel naar China zou vertrekken. Helaas heb ik je dus voor je vertrek niet meer gesproken... maar mooi te lezen dat het goed gaat, hopelijk blijft het naar je zin gaan de komende tijd. Ik lees in ieder geval mee.... Groeten!

 
At 8:22 PM, Anonymous Anonymous said...

Hoi Juri,

Even een berichtje van Ton. Die Marloes van jou belt momenteel op een dag net zo vaak als anders in twee weken! Hoe zou dat toch komen? Heb je trouwens al een appartement gevonden? Er moeten er in dat kleine land toch best een paar te vinden zijn....

Hou me op de hoogte, succes met alles!

Groetjes Ton

 
At 8:24 PM, Anonymous Anonymous said...

Hai Jur,

Relaxte stoel zeg! Ik denk dat ik zelf weer met mijn benen opgetrokken moet vliegen. maar verschil moet er wezen natuurlijk. Leuk dat je foto's hebt. Als je er meer binnen hebt moet je ze zeker plaatsen! Ik ben erg benieuwd.

Spreek je snel,

Liefs Marloes

 

Post a Comment

<< Home