Friday, September 08, 2006

Yu Li gaat wonen in Beijing


Mag ik u even voorstellen: Yu Li Lu! Hier ook wel bekend als 陆瑜笠. De betekenis is iets in de trend van Continent waar Jade (delfstof die veel gebruikt wordt in sieraden) en groot bamboo te vinden is. Exotisch niet? Overigens begint men hier met de achternaam dus is het Lu, Yu Li. Verder betrek ik per vandaag mijn appartementje. Leuk optrekje voor de komende maanden en een mooie uitvalsbasis om deze grote stad te gaan verkennen. Verder staat er een feestje op de planning a.s. zaterdag. Wordt georganiseerd door de Nederlandse vereniging hier, dus ik ben benieuwd.

China is me in deze eerste week zeer goed bevallen. Een paar dingen is me wel opgevallen: de Chinezen zijn minder smerig dan verwacht (weinig gerochel en weinig etensresten op de grond in restaurants), de censuur op tv en internet is echt (CNN ging tijdens een segment over Mao een paar keer op zwart en mijn weblog is niet via de Chinese internetproviders te bereiken) en het is wel heel erg handig als je iets van Chinees spreekt hier want Engels daar hebben ze weinig kaas van gegeten. Ook op dat gebied gloort er hoop aan de horizon want ik heb een lerares Chinees gevonden! Daar ga ik dus samen mee mijn Chinees naar een hoger niveau brengen!!

Tot zover voor nu, later zeker meer....

4 Comments:

At 9:56 PM, Anonymous Anonymous said...

Prachtige stropdas!!! Ook chinees?

 
At 9:45 AM, Anonymous Anonymous said...

Hey Juri,

Hoe is het daar in China?, ik hoorde van Marloes dat je gewoon businessclass hebt gevlogen echt heel gaaf. Nou heel veel plezier daar en ik laat gauw weer een berichtje achter

Liefs Carlijn

 
At 6:22 PM, Anonymous Anonymous said...

Hai Jur,

Volgens mij heb je daar je plekje wel gevonden! Niet te veel gehecht raken he?? Je moet nog wel een keertje terugkomen!

Geniet er lekker van en succes met het voorbereiden van de missie!

Liefs Marloes

 
At 7:19 PM, Anonymous Anonymous said...

He Juri,

Toch ontzettend leuk zo'n site met al je avonturen!!! Ben blij te lezen dat je het nu al zo goed naar je zin hebt in China! Heel veel succes en plezier,

groetjes hanneke

 

Post a Comment

<< Home