Thursday, September 28, 2006

Tripjes


Het werk hier begint steeds meer klussen te omvatten. Aan de ene kant betekent dat, dat ik het drukker krijg maar aan de andere kant betekent dat dat ik meer de deur uit ben en dat is dan weer wel leuk. Zo ben ik naar een evenement geweest voor Europese en Chinese bedrijven in de life science sector. Ze konden elkaar daar ontmoeten en tot evt. partnering komen. Ik heb daar de Nederlandse bedrijven opgezocht als vertegenwoordiger van de ambassade. Met name om te wijzen op de rol die de ambassade in het algemeen en TWA in het bijzonder kan spelen bij zaken doen in China. Erg leuk en leerzaam om van een CEO eens te horen wat hij/ zij er van vindt.

Daarnaast komt de voorbereiding van de missie van van Gennip ook in een stroomversnelling. Volgende week (de eerste week van oktober) zijn nationale feestdagen i.v.m. de verjaardag van de Volksrepubliek China. Zij bestaat dan 57 jaar! Bijgevolg is dat de meeste Chinezen vrij zijn en dat de meeste bedrijven dicht zijn. Kortom er valt dan bijna niks meer te regelen en dat de week voor de missie! Daar komt nog eens bij dat afspraken nog wel eens verschuiven en dus het programma weer omgegooid moet worden. Zo was mijn "event" in het Kempinski Hotel, maar dat gaat niet door, dus ben ik gaan kijken naar een nieuwe locatie. Erg mooi, maar ook erg duur. We wachten het wel af. Verder zal ik tijdens de missie waarschijnlijk een beetje als vliegende keep fungeren, van hot naar her door Beijing crossen waar ik me nuttig kan maken.

(lol op Tiananmen)

Met de komende nationale feestdagen hebben we ook een paar dagen vrij (heel vervelend). We zijn aan het kijken of we een trip kunnen maken ergens naar toe, maar gezien de massa's Chinezen die ook vrij zijn (en in dit geval is dat dus niet overdreven) zal het overal héél erg druk zijn en alle hotels, bussen en treinen zitten vol, dus dat beperkt de mogelijkheden behoorlijk. Maar goed, anders lekker in Beijing vertoeven, ook geen probleem!



4 Comments:

At 9:33 PM, Anonymous Anonymous said...

Hi Juri,

Klinkt erg spannend! Ik weet zeker dat het je allemaal gaat lukken en veel plezier op je vrije dagen volgende week!

Liefs Marloes

 
At 1:04 PM, Anonymous Anonymous said...

Hoi Juri,

Zoals ik je begrijp het je het "lekker druk" daar!! Goed zo! Geniet van je vrije dagen en succes met je werk!

Groetjes hanneke

 
At 3:38 PM, Anonymous Anonymous said...

He Juri
Mooie avonturen in China... geniet ervan!!
Overigens komt Jackass 2 uit... met wie moet ik die nou gaan kijken?! ;-)
Groeten
Leon

 
At 9:07 PM, Anonymous Anonymous said...

Hai Juri,

Wat leuk ook om wat meer van je werk te lezen. Tis soms zo lastig uitleggen/voorstellen wat je nou psies doet...wordt steeds duidelijker! Wat gaaf dat jij dan dáár naar Theo Maassen gaat zeg! Wel errug toevallig idd.

Ook al veel leuke mensen ontmoet geloof ik he...leuk joh! Geniet van je vrije dagen inderdaad en succes met alles!!

Groetjes Hiske

ps Huisje in Utrecht bevalt uitstekend! Maja...aan de oudegracht.. ;-) Als je terug bent maar snel 'ns komen kijken!

 

Post a Comment

<< Home