Thursday, November 02, 2006

Nederland

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven. Dit had o.a. te maken met mijn korte trip naar Nederland. In totaal anderhalve week ben ik even terug geweest. Natuurlijk heerlijk om Marloes, m'n familie en vrienden weer te zien!!

Wel vreemd om weer even terug te zijn. Opeens gaat het verkeer weer heel geordend, is het rustig op straat (zelfs op de koningskade met de spits...) en is de lucht bizar fris en schoon.

Gedurende de week een paar dagen bij EZ geweest. Veel bijgepraat, erg leuk. Daarnaast wat laatste dingetjes afgehandeld. Ook moest er natuurlijk even bijgekletst worden onder het genot van een drankje. Een uiterst geslaagde borrel was het resultaat en daarvoor wil ik alle aanwezigen hartelijk voor danken!!

Minder gezellig was het bezoek aan de tandarts, maar dat was noodzakelijk kwaad zal ik maar zeggen.

Overigens was het reizen heen en weer naar Nederland ook weer goed voor een primeur, nl. de ontdekking van de businesslounge! Wat een uitvinding! Lekkere stoelen, gratis eten en drinken, draadloos internet (in Beijing gratis, in Amsterdam niet): fantastisch! Ik had op de heenweg twee uur vertraging en die vlogen werkelijk waar voorbij!

Tijdens de vlucht zat trouwens ik naast iemand van Martinair. Hij was verantwoordelijk voor het dierenvervoer. Zeer aparte discipline in de luchtvaart! Zo vervoeren zij werkelijk waar alles: van tropische vogels van Aziƫ naar Europa tot neushoorns van Afrika naar Australiƫ (die daar nu in het wild rondlopen!!). Dit keer had hij een bespreking gehad over het vervoer van de springpaarden tijdens de Olympische Spelen in Beijing. De paardensport onderdelen vinden overigens in Hongkong plaats i.v.m. quarantaine regelementen. Erg leuk om dat eens te horen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home