Thursday, November 16, 2006

Warm water is cool!

Zoals de titel al doet vermoeden, ik heb weer warm water! Het heeft in totaal 15 dagen geduurd en niet overdreven af en aan meer dan 8 uur overleg tussen de betrokken partijen, maar het is dan nu ook afgehandeld. Wie nou uiteindelijk de rekening heeft betaald is mij niet helemaal duidelijk, maar ik heb in ieder geval niks betaald. Daarnaast is nu ook voor iedereen duidelijk dat ik er niks aan kon doen en dus is ook mijn borg veiliggesteld. De makelaar is mijns inziens de grootste kwade factor in dit drama geweest. Niet alleen heeft hij het, onnodig, meer dan twee weken laten duren, maar geeft ook iedereen de schuld behalve zich zelf.

De huisbaas is er uiteindelijk aan te pas gekomen om het op te lossen. Zij bleek, en passant, er overigens niet van op de hoogte te zijn dat ik er woonde, wist niks van de eerste lekkage en wist pas naar aanleiding van al deze toestanden dat de beherend makelaar een ander was geworden... Kortom, zij was ook niet echt blij met meneer de makelaar. Tot slot had hij ook nog het lef om na al dit opzichtige falen een managementfee aan haar te vragen...dapper!

Uiteindelijk heb ik iig weer warm water. Na twee weken van douchen met koud water, in een nog kouder Beijing, eindelijk een warme douche genomen. De afwas heb ik overigens nog even laten staan :-)

Ik wil graag iedereen bedanken voor de comments op mijn blog en de emails, die me in deze koude tijd hebben gesteund :-)!

5 Comments:

At 3:50 PM, Anonymous Anonymous said...

Hi Juri!!

Finaly, you got hot water!!!!!!

Goed zo!
Uit de kunst!

It's 11:42p.m in Japan:D

Nana

 
At 12:36 PM, Anonymous Anonymous said...

Hulde voor het warme water!! Mooie avonturen, is weer eens wat anders dan een druilerige dag in Nederland. Kun je trouwens op de ambassade stemmen? Lijkt er vooralsnog op dat Balkenende 3 (of 4? ben de tel inmiddels kwijt) gewoon voor de deur staat... Veel plezier nog!
Groeten
Leon

 
At 3:13 PM, Anonymous Anonymous said...

Hebben ze de lekkage ook gerepareerd? Sta je over een paar dagen weer koud te douchen. Maar in ieder geval is het opgelost en nog twee weken en je zit al in Guangzhou. Hopelijk hebben ze daar ook warm water. Liefs, Hans.

 
At 9:46 PM, Anonymous Anonymous said...

Hai Jur,

Fijn dat alles weer werkt, kom ik denk ik toch logeren volgende week! Hahah, grapje. Hou alles heel en tot zaterdag!

Liefs Marloes

 
At 3:56 PM, Anonymous Anonymous said...

Hoi Juri (en inmiddels ook marloes!!). Nu kunnen jullie dus eindelijk SAMEN warm douchen!

Veel plezier samen, Marloes hoop dat je reis goed is gegaan en tot mails etc

veel liefs han

 

Post a Comment

<< Home