Wednesday, December 13, 2006

Kantoor met uitzicht en kerstmannen

Inmiddels al weer ruim een week in Guangzhou. Er is al weer een hoop gebeurd. Ik heb een "promotie" gemaakt en heb tijdelijk het kantoor van Evert overgenomen (met bijbehorend uitzicht) en ik kijk nu uit van de negende verdieping, over de omgeving. Niet echt enorm wijds, want we zijn omringt door hoge gebouwen, maar toch. Ik ben overigens van research assistent S&T naar S&T Research Officer gepromoveerd. Helaas alleen een papieren promotie, geen beter salaris ;-).

De eerste stappen zijn gezet voor het onderzoek en ik heb een beetje in kaart wie ik van de Chinese overheden wil bezoeken. Nu ook aan het kijken naar interressante bedrijven en kennisinstellingen.

Ook de eerste bezoekers doen zich aan. Morgen komen Hans en Caroline (voor minder ingewijden, mijn vader en z'n vriendin) aan in Guangzhou. Ze komen mij met een bezoekje vereren tijdens hun reis door China. Eind volgende week komt Ko uit Beijing, misschien komt King Fo ook mee. Marloes komt hopelijk rond oud en nieuw. Kortom het wordt nog druk hier! Helaas vertrekt Constance wel al de 24e dus dat is dan weer een flinke aderlating, want mede dankzij haar heb ik m'n draai hier zo snel gevonden.

Het uitgaan is hier overigens zeer aan te raden. Afgelopen weekend was er hier bijv. een christmas party, een soort kroegentocht waarbij de dresscode kerstman was... Erg geslaagd, zo'n 80 mensen in kerstoutfits stonden aan de start. De gemiddelde Chinees staart je normaal al aan, maar nu vielen de ogen bijna uit hun kassen bij het zien van zo'n kerstparade. De kroegen waren overigens geslaagd, dus en passant een soort verkenning van de lokale horeca gedaan. Aangename is trouwens dat ik echt van bijna alles, op loopafstand woon!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home