Tuesday, March 20, 2007

Life in Shanghai

De eerste anderhalve week zit er alweer op en ik heb het goed naar mijn zin in Shanghai. Toch was er ook minder aangenaam nieuws: al de digitale versies van mijn rapport voor TWA zijn kapot (door onbekende oorzaak) en ook mijn gespreksverslagen zijn stuk. Daardoor moet ik het hele rapport opnieuw schrijven. Ik mag dus wel zeggen dat ik er inmiddels redelijk genoeg van heb en dat ik het af wil hebben. Maar goed dat komt uiteindelijk wel goed.

Shanghai bevalt zoals gezegd goed. Het is een leuke stad met veel leuke restaurantjes en bars. Ik heb ook het eerste restaurant gevonden waar Gong Bao Ji Ding te krijgen is (al mag het wel wat pittiger dan deze variant) dus het leven is weer compleet :-)

Ik heb inmiddels ook kennis gemaakt met een aantal vrienden van Marloes en daar zijn we een paar keer mee op stap geweest. Dat was erg geslaagd, maar ook erg duur. In tegenstelling tot bijv. Beijing betaal je hier in veel aangelegenheden zo'n €5 per biertje. Er zijn ongetwijfeld goedkopere plaatsen, maar die heb ik nog niet gevonden. Zodra het rapport af is en Marloes haar beurs achter de rug is zullen we de uitgaansscene eens beter gaan verkennen.

Naast mijn rapport heb ik vanaf a.s. donderdag een aantal leuke klussen om te doen. Ik ga eerst drie dagen als officiële World Travel Fair fotograaf aan de slag. Beetje foto's maken van bezoeker, exposanten en klanten. De week erna ga ik voor de designbeurs allereerst als master of ceremony aan de slag bij een seminar en vervolgens als gids/ begeleider van een aantal journalisten bij hun tocht door Shanghai. Kortom ik vermaak me wel...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home